DPN Rikken Print

Bij Duijd fiscalisten kijken ze op een andere manier. Dat scheelt vaak tienduizenden euro's.

,,Kijk”, zegt Antoine Haggenburg. ,,Het is hetzelfde als een autobus waarin eigenlijk slechts één pallet past. Na tussenkomst van Duijd fiscalisten gaan er opeens drie pallets in.” De directeur van drukkerij DPN Rikken Print lacht en wijst op Dennis Heijmink, een van de fiscalisten van Duijd. ,,Ik bedoel maar dat Dennis op een andere manier kijkt. En dat scheelt vaak tienduizenden euro’s.”

Haggenburg weet waar hij over praat. Sinds 2010 ondersteunt Duijd fiscalisten hem. Toen was zijn bedrijf nog niet zo groot als nu. Haggenburg begon in 1994 in Andelst met drukkerij Manta, kocht vervolgens meerdere bedrijven op en is sinds vier jaar de enige aandeelhouder van DPN Rikken Print. ,,Ik had de ambitie om groter te worden en heb gezocht naar collega-bedrijven die stopten of failliet gingen. Zo bestaat DPN Rikken Print eigenlijk uit zeven bedrijven”, zegt Haggenburg daarover.

Fiscale scheiding
,,Toen ik begon had ik een door de Rabobank aangewezen accountant. Ik dacht dat ik daar genoeg aan had.” Niets blijkt minder waar. Daar kwam hij twaalf jaar geleden voor het eerst achter. Haggenburg schakelde destijds Duijd fiscalisten in voor een fiscale scheiding. ,,Ik moest het belastingtechnisch goed op een rijtje hebben. Dennis heeft me daarin erg gesteund. Zo maakte hij bijvoorbeeld afspraken om belasting in termijnen te betalen.”

Hij noemt Heijmink een vakman. ,,Een specialist die noodzakelijk is voor mijn vier bv’s naast de accountants die ik al heb. Hij is een liefhebber van belastingzaken ook, zo een met humor.” Voor Haggenburg is deskundigheid een vereiste. ,,De grafische industrie is momenteel een enorme uitdaging. De prijzen staan immens onder druk. Ik kom dan ook niet vanzelf door deze storm. Eerst corona en nu de energiecrisis.”    

Nijmeegse vierdaagse
Bij DPN Rikken Print heeft Haggenburg meer dan twintig mensen in dienst. De firma doet van alles op het gebied van printen. Zo worden deuren met foto’s en hoezen van statafels bedrukt. Net als het jubileumboek van voetbalvereniging Trekvogels en de krant van de
Nijmeegse Vierdaagse (40.000 exemplaren). Bovendien behoren afvalinzamelaar Dar en de Radboud Universiteit tot de klantenkring.

,,Als ondernemer moet ik doen waar ik goed in ben”, weet Haggenburg. ,,In eerste instantie deed ik te veel zelf. Mijn personeel is in sommige zaken gewoon beter dan ik, net als Duijd fiscalisten dingen beter kan. Ik weet zeker dat uit onze samenwerking nog meer uit te halen valt. Misschien dat ze me van Duijd wat vaker mogen contacten, om te horen of ik ergens meezit. Als ik zie hoe vaak ikzelf bij mijn klanten over de vloer kom dan kan ik ook allemaal zeggen wat Duijd allemaal kan doen voor ze.”